Pengikut Blog Ayie

Sabtu, 31 Mac 2012

Sahabat..Teman...Kawan...Friend..

Untukmu Sahabat..
Menurut Saidina Ali, katanya: Selemah-lemah manusia ialah mereka yang tidak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang di cari..
Tanpa sahabat, siapalah kita. Sahabat merupakan insan yang paling rapat dalam hidup kita, selain ibu bapa.

Sedangkan Nabi Muhammad juga memerlukan sahabat untuk menolong beliau dalam menyebarkan dakwahnya. Ketika ingin menyebarkan dakwahnya, Rasulullah telah pergi ke rumah Abu Bakar untuk memberitahu tentang kisah penghijrahan beliau. Lalu, Abu Bakar bertanya kepada Rasulullah, adakah Baginda memerlukan seorang TEMAN? Baginda menjawab, YA.

Untukmu Teman..

Maafkan aku, andai sepanjang persahabatan kita aku sering menyakiti hati mu, secara sedar ataupun tidak sedar. Sesungguhnya, diri ini sentiasa melakukan kesilapan..

Tegurlah aku..
Semoga dengan teguran itu dapat membuatkan diri ini lebih sempurna..

Ingatkan aku, andai aku terleka di buai mimpi indah dunia, sesunguhnya aku sering leka dengan duniawi yang penuh dengan keasyikan ini…

Sedarlah, kita berkawan bukan hanya di dunia, tapi kekalkan persahabatan kita hingga ke SyurgaNya...


 

 

AYIE PUTRA berkata-kata: Semoga Allah memberkati persahabatan kita. InshaAllah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan