Pengikut Blog Ayie

Sabtu, 30 April 2011

~Tamat Sudah~

Exam sem nie pun suda..

Kini, masa tuk packing barang and then blk kampung..

Alhamdulillah, akhirnya aku dapat mengakhiri sem nie dengan pelbagai kenangan suka dan duka..

Walaupun ia telah berlalu aku akan kenang sampai bila..

Bagi aku sem nie yang banyak memberikan cabaran buatku..

Dengan pelbagai rintangan, masalah, tension dsbnya..

Aku pun xtahu mengapa sem nie begitu banyak dugaan yang terpaksa aku hadapi..

Teringat lagi kata-kata “ X sempurna hidup seseorang itu tanpa sebarang dugaan ”..

Dugaan mematangkan kita..

Walaupun dugaan mendatang, aku x pernah mengalah..

Ia benar-benar menguji kesabaranku..

Mungkin ada hikmah di sebiliknya kita x tahu kan..

Setiap kali dugaan mendatang, aku hanya bersabar selagi termampu..

Dan berdoa pada Mu Ya Allah moga masalah ini di selesaikan..

Allah hendak menguji kesabaran keatas hambaNya dalam mengahadapi dugaannya..

Satu sem aku dselubungi masalah stduy kat sini..

Macam-macam masalah..

Tapi aku x mahu mengungkitnya kembali..

Yang berlalu biarlah berlaku..

Masalah 2 yang aku x tahu mana silapnya aku..

Tutt..Tutt..

Libatkan aku jugak..

Memang tension time 2..

Xterungkap dengan kata-kata..

Allah saja yang tahu..

Sampai satu masa 2, aku stress sangat..

Xtau la naper xleh kawal stres time 2..

Sampai tekanan darah aku naik mendadak..

Masih lagi aku ingat satu hari 2 aku hampir-hampir pitam..

Berat badan mula merosot..

Tapi kini, alhamdulillah semua masalah 2 aku sudah settlekan..

Harapan aku agar sem-sem seterusnya xkan berulang lagi..

Memang perit jika situasi 2 kalau xsettle lagi..

Aku mesti kuat, Aku mesti tabah..

Kini senyuman kebahagiaan terpancar di bibirkan..

Walaupun di dalam hati tersimpan dengan suka duka yang xkan aku lupa..

Jumpa lagi sem depan..:)

p/s:Penat packing barang coz hari nie dah nak balik kampung..hoh0

Tiada ulasan:

Catat Ulasan