Pengikut Blog Ayie

Isnin, 26 Disember 2011

DURIAN time

Assalamualaikum.. Morning guys. Rasa nak makan durian lagi. Aku suka makan durian sebab rasa dan bau membuatkan kau tertarik nak makan durian walaupun sesetengah orang tak suka makan durian. Kata mereka buah nie bau busuk. Bagi aku buah nie bau sedap sehingga membangkitkan aroma yang menarik aku untuk makan buah ini.

Rama dah aku mengidam (macam orang mengandung la pulak) nak makan buah nie. Dulu, kalau ada orang jual durian aku hanya hidu bau saja. Nak beli tapi mahal sangat, mungkin bukan musin durian lagi kot. 2 hari yang lepas aku telah membeli buah durian yang telah lama aku idam-idamkan nak makan. Aku beli dekat kedai Sungai 2. Harga sebiji RM7 sekilo setengah. Bagi aku suka beli durian yang dilonggokkan sebab yang 2 lagi berbaloi daripada yang timbang nie kurang berbaloi sebab kulit durian berat lagi daripada isi yang ada di dalam buat 2. Nak buat macamne dah nak makan sangat, mahal pun beli juga la. Tapi alhamdulillah, durian yang aku beli 2 memang sedap dari segi rasa dan isinya. Ingat nak beli lagi kerana 1 biji tak cukup. Sekurang2nya 5 biji..huhu




AYIE PUTRA berkata-kata: Bestkan kalau ada kebun durian, hanya petik dan makan fresh2 kat kebun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan