Pengikut Blog Ayie

Sabtu, 21 Januari 2012

My Favorite Song!!!

Assalamualaikum..
Pernah tak korang dengan lagu nasyid nie..
First time aku minat lagu nie lepas aku menonton video perkahwinan pasangan yang mengikut Islam..
Majlisnya simple tapi menarik..
Kerana semuanya dibuat bersederhana..
Bersederhana inilah yang dituntut Islam..
Hehe..
Aku asyik bincang topik perkahwinan jew sekarang nie..
Cuti2 sempena Hari Raya Cina ramailah yang mendirikan rumah tangga..
Sangat tersentuh hati aku bila mendengarnya..
Nie lirik lagunya..

SAAT LAFAZ SAKINAH – Far East
Heningnya,
Sunyi suasana,
Lafaz sakinah bermula..

Apa rasa,
Diterjemah hanya,
Sebak abah tangis ibunda...
Adalah aku wali puteriku,
Serah kini amanahku ini padamu,
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta,
Lebih dari yang ku berikan kepadanya...

Chorus

Dulu esakannya sandar di bahuku,
Tangisannya kini ku serah padamu,
Bukan bermakna dia bukan milikku,
Fitrahnya perlukanmu,
Jadikanlah dia wanita syurga,
Mengerti benar akan maharnya,
Taat itu bukan hanya pada nama,
Indah ia pada maksudnya,

Ku akur,
Akan pesanmu,
Puterimu kini amanahku,

Iringilah,
Dengan doamu,
Bahagia kami dari redhamu...

Ulang Chorus


AYIE PUTRA berkata-kata: Inginkan perkahwinan nanti yang bersederhana tapi bahagia..Amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan