Pengikut Blog Ayie

Isnin, 12 September 2011

Peringatan!!!

Assalamualaikum guyz..

Terkejut apabila aku membaca akhbar KOSMO pada 12.9.2011..

Ceritanya mengenai seorang wanita yang kena sihir oleh teman lelakinya..

Mengucap panjang bila aku membacanya..

Ikuti kisahnya ini membuatkan aku macam x percaya..

Alam teknolgi moden ada lagi perbuatan seperti ini berlaku..

Sumber daripada:www.kosmo.com
NILAI - Disihir menggunakan gambar yang terdapat dalam laman sosial Facebook (FB).Itu yang didakwa berlaku kepada seorang pelajar institusi pengajian tinggi, dikenali sebagai Ira apabila gambar dari laman sosialnya dijadikan sebagai senjata pemujaan sihir.Ira, 22, mendakwa, dia telah disihir oleh seorang wanita yang dikenali sebagai Maria kerana cemburu akan hubungan bersama teman lelakinya serta mahu memutuskan hubungan mereka."Maria adalah bekas teman wanita kekasih saya tetapi hubungan mereka telah lama putus. Sebab itu dia menyihir saya kerana ingin melihat hubungan kami hancur."Kami tidak mengenali antara satu sama lain. "Dia hadir menghulurkan tangan sebagai rakan dan saya sambut kerana ingat dia jujur namun sebaliknya," dakwanya ketika ditemui baru-baru ini.Jelas Ira lagi, dia mengetahui disihir oleh Maria melalui sekeping gambar setelah menerima rawatan daripada penaung Pusat Rawatan Islam At Tobibi di Bandar Baru Nilai, Shamsuri Safie pada Jun lalu.Menurutnya, semasa rawatan, dia mendapati gambar mata Maria seolah-olah bersinar setiap kali dia merenungnya.Ketika itu, dia merasakan Maria terlalu baik dan dia menurut segala kemahuannya termasuk berhenti kerja."Bagaimanapun setelah berubat, baru saya tahu bahawa saya bukan sahaja terkena sihir tetapi disantau oleh Maria,'' ceritanya.Menurutnya, Shamsuri memberitahunya bahawa Maria telah meletakkan abu mayat di dalam makanannya.
Terutamnya bagi mereka yang mempunyai FACEBOOK, TWITTER dan sebagainya hati-hatilah gambar-gambar yang anda upload..

Ia dibimbangi jika tidak berhati-hati mungkin gambar itu akan dijadikan barang utk disihir..

Seboleh-bolehnya jangan upload gambar yang FULL seseong itu..

So, selamat berhati-hati dan jadikan kisah ini sebagai PENGAJARAN..

AYIE PUTRA berkata-kata: Mengingati antara satu sama lain..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan