Pengikut Blog Ayie

Ahad, 16 Oktober 2011

Hari Kedua Sampling

Alhamdulillah..

Hari, aku dan member2 aku telah berjaya mengambil sampel air sungai yang kitaorang kaji di sungai kat Kedah..Kitaorang bertolak dari USM ke Kedah dari pukul8 dan berakhir pada pukul6 petang..

Ditemani oleh Prof, Kak Sumi, Kak Husni and kami the geng aku, Adi, Safik, Yong dan Nazrul..Memang best trip utk persampelan kami coz geng2 aku yang memang happening membuatkan aktiviti untuk mengambil sampel air xlah penat sangat..

Ditambah dengan gelak tawa & lucu geng2 kitaorang terutamanya Safik menjadikan aku asyik gelak jew dengan gelak tawanya yang memang lucu..Entah apa2 keluar cerita yang aku dengar..So,xdela la boring asyik duk dlm van sementara nak pergi stesen yang lain..

Perbagai jenis sungai kitaorang pergi, xkira sungai di rumah orang, bandar, ladang-ladang dan banyak lagi..Bau busuk dah xjadi masalahku dan member aku sebab kitaorang akan melalui perkara yang sama setiap kali sampling dilakukan..

Pengalaman paling best masa kat sungai Muara sungai Merbok 2..Ada story tersendiri di mana salah seorang geng aku dia seorang yang penakut..Takut nak naek jeti di samping dengan latahnya yang happening..haha

Ending sampling untuk hari nie kitaorang semua pergi tengok site kajian Kak Husni..Paling aku xleh lupa masa nak balik kat van lepas tengok site..Nyaris2 kitaorang nak kena kejar dengan seregombolan kerbau yang garang..Kerbau 2 besar giler, aku masa 2 dah xterfikir nak lari kat mana..Kot2 kebau 2 kejar..Siyes seram!!!hahaha..Tue jew story tuk sampling aku tuk hari yg kedua..






AYIE PUTRA berkata-kata: Tunggu sampling yang ketiga..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan