Pengikut Blog Ayie

Khamis, 20 Oktober 2011

SAYA SOLO OK!!!

Assalamualaikum guys..Ahlamdulillah, hari nie aku sempat mengupdate my blog..Macam hangat jew tajuk blog aku nie..Xde la, entry kali aku nak cerita pasal diriku ini..Bersesuainya dengan tajuk 2 korang pun dah boleh teka..Ce teka,ce teka..


Kisahnya mengenai kehidupanku yang muda remaja..Kembali ke topik asal aku adalah mengenai persepsi kawan-kawan aku terutamanya yang perempuan..Nak tahu dia kata apa???Dia kata aku dah ada couple..Pelik asal tengok muka aku cam muka orang bercouple ke???haha..Bila aku bagitau mereka yang aku masih solo mereka kurang percaya pada permulaannya..Bila aku beritahu yang aku belum ada gf baru mereka boleh percaya..Maafla,mukaku xbraper hensem, 2 sebab xde orang nak kat aku..haha..Xde la..


Aku masih memegang prinsipku..Ingat pesan orang tua2 dulu pernah kata, belajar rajin2, kerja elok2 baru boleh kahwin.. Kalau xkerja dan berpelajar macam mana mau jadi seorang suami yang berperanan amat berat di mana suami itu akan menanggung dosa-dosa isteri dan anaknya..Memang kahwin itu mudah, namun pengisian dalam perkahwinan itu susah nak dilakukan..Fikir-fikirlah yea..


Fokus pada aku semula, aku mesra dengan semua orang terutamanya girls..Bila aku berkawan atau mesra dengan girl 2, ada pulak yang kata aku ada hubungan dgn si girl 2 dan sebaliknya..Aku xsuke main gosip2 nih, silap2 boleh jadi fitnah..Nauzubillah..


Aku masih igat lagi kata ustaz bahawa bercouple antara lelaki & wanita bukan mahram hukumnya HARAM..Maknanya jika kita bercouple kita telah melakukan dosa..Renung-renungkan..Bukan aku mencari publisiti orang ramai, tapi aku ingin menjernihkan keadaan..Saya SOLO ok!!!

Aku xbrape pandaila sangat mengenai hadis nie..Berkaitan dosa bercouple, firman ALLAH swt:

“Dan janganlah kamu mendekati perbuatan zina. Sesungguhnya zina itu suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk”. (QS. Al-Isra’: 32)



AYIE PUTRA berkata-kata: No couple until nikah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan